Järjestimme viikko sitten perjantaina workshop-painotteisen Somemarkkinoinnin tehopäivän pienyrittäjille Hotel Havenissa Helsingissä yhdessä yrittäjäkollegoideni Laura Pääkkösen ja Johanna Kinnarin kanssa. Tilaisuuden alustuksissa kävimme läpi henkilöbrändin merkitystä yrittäjän menestykselle, asiantuntijabrändin rakentumisen elementtejä, social sellingiä sekä sosiaalisen median strategiaa ja sisältösuunnitelmaa. Aamupäivän alusten jälkeen yrittäjät pääsivät iltapäivän puolella...

Kävin pari viikkoa takaperin Kauppalehden toimittajan kanssa keskustelemassa henkilöbrändäyksen  ja sosiaalisen median merkityksestä asiantuntijayrittäjän menestykselle. Viime viikolla ilmestyi juttu otsikolla ”Brändi kasvattaa asiantuntijan yritystä” painetussa Kauppalehdessä sekä painetun jutun loppuosa Kauppalehden nettisivuilla: "Jos nyt haluaa breikata isosti, kannattaa olla YouTubessa”. Mihin YouTuben suosio perustuu? YouTuben suosio BtoB-markkinoinnissa...

Tuttuja kasvoja Kauppalehdessä tänään! Kävin pari viikkoa takaperin Alma-talossa Kauppalehden toimittajan juttusilla aiheesta "henkilöbrändäyksen, verkostojen ja sosiaalisen median merkitys asiantuntijayrittäjän myynnissä ja markkinoinnissa." Tänään ilmestyi toimittaja Päivikki Pietarilan juttu otsikolla "Brändi kasvattaa asiantuntijan yritystä" painetussa Kauppalehdessä sekä lyhyempi versio Kauppalehden nettisivuilla: Bisnes moninkertaistui kun yrittäjä päätti...

Tänä aamuna kävin Viestintätoimisto Ahjo Communicationsin järjestämässä aamiaistilaisuudessa, jonka aiheena oli Vaikuttajamarkkinointi on uusi musta.  Sloganissa on perää, sillä erilaisia vaikuttajia seurataan ja heidän suosituksiinsa luotetaan yhä enemmän ja enemmän. Oli kyse sitten muoti- tai ruokabloggaajasta, teini- tai aikuistubettajasta, vaikuttajat ovat tänä päivänä hyvin tärkeitä...

Haastattelussa Suomen yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen   Aika ajoin mediassa nostetaan esille suomalaisten yrittäjien kilpailukykyä ja siihen liittyviä osaamistarpeita. Kiinnitin asiaan huomiota kesäkuussa lukiessani artikkelin Suomen Yrittäjien, Googlen ja Vainu.io:n selvityksestä pk-yritysten digikyvykkyyksistä. Selvityksessä kävi ilmi, että suurin osa pk-yrityksistä voidaan lukea joko ”digipudonneiksi” tai ”digieksyneiksi”, joilla ei ole ollenkaan toimintaa...

Puhuttaessa Social Sellingistä, kääntyy puhe usein sosiaalisen median kanaviin ja niiden hyödyntämiseen sosiaalisessa myynnissä. Vaikka some-kanavilla onkin tärkeä paikkansa kokonaisuudessa, ovat ne vain osa totuutta. Kuten puhelin ja sähköposti, ovat some-kanavatkin vain työkaluja ja välineitä, joissa pääsemme toteuttamaan sosiaalisen myynnin tapaa toimia. Kanavat ja mahdollisuudet...