Puhuttaessa Social Sellingistä, kääntyy puhe usein sosiaalisen median kanaviin ja niiden hyödyntämiseen sosiaalisessa myynnissä. Vaikka some-kanavilla onkin tärkeä paikkansa kokonaisuudessa, ovat ne vain osa totuutta. Kuten puhelin ja sähköposti, ovat some-kanavatkin vain työkaluja ja välineitä, joissa pääsemme toteuttamaan sosiaalisen myynnin tapaa toimia. Kanavat ja mahdollisuudet...

Viime aikoina sosiaalinen media on muodostunut yhä useammalle yritykselle kaikista tärkeimmäksi markkinointi- ja myyntikanavaksi. Monet yritykset ovat huomanneet erityisesti Facebookin mahdollisuudet yritysviestinnässä. Facebook tavoittaa tänä päivänä yli 2,5 miljoonaa suomalaista ja se onkin käytetyin somekanava maassamme. Yritystilin ohella myös henkilökohtainen somenäkyvyys kannattaa laittaa kuntoon, jos...

Henkilöbrändi on aihe, joka tuntuu olevan nyt kaikkien yrittäjien huulilla. Silti selkeää tutkimustietoa siitä, miten aktiivinen brändin rakentaminen sosiaalisessa mediassa vaikuttaa yrityksen menestykseen ja myyntiin pidemmällä aikavälillä, en ole löytänyt. Tammikuussa 2017 päätin tarttua härkää sarvista ja alkaa tutkimaan asiaa itse. Henkilöbrändäys juontaa juurensa Tom Petersin...

Sosiaalinen media on tehnyt kuvien julkaisun helpoksi. Filtterit sekä kauniit, huolitellut sivupohjat rakentavat juhlallisuuden tuntua arkipäiväisten tilannekuvien ympärille. Wordpress ja muut helppokäyttöiset verkkopalvelut yksinkertaistivat blogien ja verkkosivujen rakentamisen. Blogeissa tuttu muotokieli ohjaa käyttäjää navigoimaan. Toistettavuudella on kuitenkin kääntöpuolensa: miten erottua muista samanlaisista? Bloggaaminen on tehnyt viestinnän...

Vuonna 2007 Facebook saapui rytinällä Suomeen ja profiileja perustettiin innokkaan uteliaina; mikä on tämä uusi sosiaalinen media? Mitä uutta se tuo minun elämääni? Oli hauskaa etsiä ja löytää vanhoja ystäviä, joiden kanssa yhteydenpito oli hiipunut. Nyt pääsi taas mukaan heidän elämäänsä ja aamiaispöytiinsä. Työpaikoilla Facebookia...